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Decklisten und Kartenkombos
Versumpfte Nachtmare
Deckliste von cmdrKEEN , 22. Januar 2010
63 Karten – Farben: für Team Nicht-Team
Deckidee/Strategie: Die grundliegende für diese Deck Idee ist eigentlich eine alte. So viele Sümpfe wie möglich ins Spiel bringen und viele Karten, die davon profitieren. Mich hat gewundert, daß es speziell zu dem Thema noch kein Deck gibt und mich gefragt, ob es überhaupt möglich ist.
Leider sind die Karten, die ich dazu gefunden habe extrem teuer. Das Deck funktioniert so leider nicht, weil es viel zu langsam ist und eigentlich keine Problemlöser hat. Bevor ich die Idee aber ganz begrabe, dachte ich mir, ich poste sie mal und frage, ob jemand ne Idee hat, wie man das ganze noch in ein spielbaren Deck verwandeln kann. Ich kenne leider keine schwarze Karten, die es erlaubt mehr Länder ins Spiel zu bringen. Tutoring für Länder wäre auch Klasse, so daß wenigstens die 1 Land pro Runde sichergestellt würden.
Entweder müsste das Deck so stark beschleunigt werden, das es konkurrenzfähig wird (wahrscheinlich nicht möglich) oder es müssten Karten rein, die den Gegner am Anfang verlangsamen. Mauern sind mir da eigentlich zu unzuverlässig. Hab schon überlegt etwas Landzerstörung oder grün mit reinzunehmen. Nur dann müssten halt auch wieder Karten rein, die alle Länder zu Sümpfen machen.
Die Brutschlund (Breeding Pit)/Verseuchung (Contamination) Kombo gefällt mir, ist aber auch ziemlich teuer (würde auch mit 2 Verräter der Zwischenwelt (Nether Traitor) funktionieren). Das wäre dann aber schon wieder ein Thema zu dem es ja schon Decks gibt.
Stärken: Wird IRGENDWANN mal sehr stark, dadurch, das die Kreaturen "mitwachsen".
Man darf die alten Nightmares mal wieder auspacken.
Schwächen: zu langsam, zu wenig Problemlöser, so eigentlich nicht spielbar
Manabasis
2 Kabbalisten-Schatzkammern (Cabal Coffers)
: Add to your mana pool for each Swamp you control.
23 Sumpf (Swamp)
Add to your mana pool.
4 Schwarzer Ritus (Dark Ritual)
Add to your mana pool.
4 Blubbernder Schlamm (Bubbling Muck)
Until end of turn, whenever a player taps a Swamp for mana, that player adds to his or her mana pool
Kreaturen
4 Korlash, Erbe der Schwarzklinge (Korlash, Heir to Blackblade) */*
~’s power and toughness are each equal to the number of Swamps you control. / : Regenerate ~. / Grandeur — Discard another card named ~: Search your library for up to two Swamp cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle your library.
4 Nachtmahr (Nightmare) */*
Flying / Nightmare’s power and toughness are each equal to the number of Swamps you control.
3 Schlackengolem (Dross Golem) 3/2
Affinity for Swamps / Fear
3 Zombie-Pionier (Zombie Trailblazer) 2/2
Tap an untapped Zombie you control: Target land becomes a Swamp until end of turn. / Tap an untapped Zombie you control: Target creature gains swampwalk until end of turn.
2 Leichendrescher (Corpse Harvester) 3/3
Sacrifice a creature: Search your library for a Zombie card and a Swamp card, reveal them, and put them into your hand. Then shuffle your library.
3 Nachtmahrpeitsche (Nightmare Lash)
Equipped creature gets +1/+1 for each Swamp you control. / Equip—Pay 3 life.
2 Heranschleichende Dunkelheit (Nightcreep)
Until end of turn, all creatures become black and all lands become Swamps.
2 Korruption (Corrupt)
~ deals damage equal to the number of Swamps you control to target creature or player. You gain life equal to the damage dealt this way.
2 Hereinbrechender Albtraum (Nightmare Incursion)
Search target player’s library for up to X cards, where X is the number of Swamps you control, and exile them. Then that player shuffles his or her library.
2 Dunkler Triumph (Dark Triumph)
If you control a swamp, you may sacrifice a creature rather than pay Dark Triumph’s mana cost. Creatures you control get +2/+0 until end of turn.
2 Verstümmeln (Mutilate)
All creatures get -1/-1 until end of turn for each Swamp you control.
1 Brutschlund (Breeding Pit)
At the beginning of your upkeep, sacrifice Breeding Pit unless you pay . / At the beginning of your end step, put a 0/1 black Thrull creature token onto the battlefield.
Bei den letzten drei bin ich am Überlegen, ob die wirklich Sinn machen. Da gibts bestimmt besseres, was man dafür reintun kann.
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© Copyright Mario Haßler 2001–2024
erstellt: 22.01.2010 (Inhalt)
Rechtliche Hinweise und Datenschutz
| Brutschlund (Breeding Pit) U Verzauberung At the beginning of your upkeep, sacrifice Breeding Pit unless you pay . At the beginning of your end step, create a 0/1 black Thrull creature token. Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Verseuchung (Contamination) R Verzauberung At the beginning of your upkeep, sacrifice Contamination unless you sacrifice a creature. If a land is tapped for mana, it produces instead of any other type and amount. Wert: ab ca. 5,60 EUR (ohne Gewähr) |
| Verräter der Zwischenwelt (Nether Traitor) R Kreatur – Geist Haste Shadow (This creature can block or be blocked by only creatures with shadow.) Whenever another creature is put into your graveyard from the battlefield, you may pay . If you do, return Nether Traitor from your graveyard to the battlefield. 1/1 Wert: ab ca. 2,90 EUR (ohne Gewähr) |
| Kabbalisten-Schatzkammern (Cabal Coffers) MU Land , : Add for each Swamp you control. Wert: ab ca. 16,00 EUR (ohne Gewähr) |
| Sumpf (Swamp) LC Standardland – Sumpf (: Add .) Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Schwarzer Ritus (Dark Ritual) SMRC Spontanzauber Add . Wert: ab ca. 1,00 EUR (ohne Gewähr) |
| Blubbernder Schlamm (Bubbling Muck) C Hexerei Until end of turn, whenever a player taps a Swamp for mana, that player adds an additional . Wert: ab ca. 1,80 EUR (ohne Gewähr) |
| Korlash, Erbe der Schwarzklinge (Korlash, Heir to Blackblade) R Legendäre Kreatur – Zombie Krieger Korlash, Heir to Blackblade's power and toughness are each equal to the number of Swamps you control. : Regenerate Korlash. Grandeur - Discard another card named Korlash, Heir to Blackblade: Search your library for up to two Swamp cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle. */* Wert: ab ca. 1,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Nachtmahr (Nightmare) R Kreatur – Nachtmahr Pferd Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.) Nightmare's power and toughness are each equal to the number of Swamps you control. */* Wert: ab ca. 0,15 EUR (ohne Gewähr) |
| Schlackengolem (Dross Golem) C Artefaktkreatur – Golem Affinity for Swamps (This spell costs less to cast for each Swamp you control.) Fear (This creature can't be blocked except by artifact creatures and/or black creatures.) 3/2 Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Zombie-Pionier (Zombie Trailblazer) U Kreatur – Zombie Späher Tap an untapped Zombie you control: Target land becomes a Swamp until end of turn. Tap an untapped Zombie you control: Target creature gains swampwalk until end of turn. (It can't be blocked as long as defending player controls a Swamp.) 2/2 Wert: ab ca. 0,70 EUR (ohne Gewähr) |
| Leichendrescher (Corpse Harvester) U Kreatur – Zombie Zauberer , , Sacrifice a creature: Search your library for a Zombie card and a Swamp card, reveal them, put them into your hand, then shuffle. 3/3 Wert: ab ca. 0,35 EUR (ohne Gewähr) |
| Nachtmahrpeitsche (Nightmare Lash) R Artefakt – Ausrüstung Equipped creature gets +1/+1 for each Swamp you control. Equip-Pay 3 life. (Pay 3 life: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery. This card enters unattached and stays on the battlefield if the creature leaves.) Wert: ab ca. 0,90 EUR (ohne Gewähr) |
| Heranschleichende Dunkelheit (Nightcreep) U Spontanzauber Until end of turn, all creatures become black and all lands become Swamps. Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Korruption (Corrupt) UC Hexerei Corrupt deals damage to any target equal to the number of Swamps you control. You gain life equal to the damage dealt this way. Wert: ab ca. 0,15 EUR (ohne Gewähr) |
| Hereinbrechender Albtraum (Nightmare Incursion) R Hexerei Search target player's library for up to X cards, where X is the number of Swamps you control, and exile them. Then that player shuffles. Wert: ab ca. 0,65 EUR (ohne Gewähr) |
| Dunkler Triumph (Dark Triumph) U Spontanzauber If you control a Swamp, you may sacrifice a creature rather than pay this spell's mana cost. Creatures you control get +2/+0 until end of turn. Wert: ab ca. 0,15 EUR (ohne Gewähr) |
| Verstümmeln (Mutilate) R Hexerei All creatures get -1/-1 until end of turn for each Swamp you control. Wert: ab ca. 1,30 EUR (ohne Gewähr) |
| Blutiges Schoßtier (Blood Pet) C Kreatur – Thrull Sacrifice Blood Pet: Add . 1/1 Wert: ab ca. 0,45 EUR (ohne Gewähr) |
| Eiternder Goblin (Festering Goblin) C Kreatur – Zombie Goblin When Festering Goblin dies, target creature gets -1/-1 until end of turn. 1/1 Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Mit Blut unterschreiben (Sign in Blood) RC Hexerei Target player draws two cards and loses 2 life. Wert: ab ca. 0,25 EUR (ohne Gewähr) |
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