Decklisten und Kartenkombos
Deckbewertung: |
Dieses Deck wurde bislang von weniger als 8 Benutzern bewertet.
Die Bewertung wird angezeigt, sobald mindestens 8 Benutzer eine Bewertung abgegeben haben.
|
Nur registrierte Benutzer können Beiträge bewerten – bitte anmelden oder registrieren!
12.07.2010 - 22:42 Uhr – Kommentar von TutoR :
Re: Kor |
Danke für deine Tipps ;)
ich werde sie definitiv berücksichtigen
Den Lehrling find ich auch super^^
Das beil werd ich mir auch noch irgendwie besorgen, und sobald ich dann den Duellanten öfter hab loht der sich definitiv auch
Die von dir benannten karten ins sideboard zu stecken habe ich acuh schon überlegt, nur zur Zeit habe ich keine alternative dafür..
Sobald eine bereit steht werde ich die liste ändern xD
|
12.07.2010 - 23:51 Uhr – Kommentar von Gaara :
Re: Ausgerüstete Kor |
soll dein deck im Standardformat sein?
Suche nach der heiligen Reliquie (Quest for the Holy Relic) läuft bei mir nicht so gut...frühstens in der 3 runde kannste das nutzen und dann haste 5 Mana Kreaturen draußen, wobei du nur eine Ausrüsten kannst. Und wenn du pech hast kommt Naturalisieren (Naturalize)
Wegen deiner Anregung, zwecks meinem Deck, kann ich nur sagen, dass ich fast alle Karten schon in der Auswahl hatte, aber sie würden für mein Format nicht so viel bringen. Du spielst sicherlich T2 oder?
|
13.07.2010 - 10:35 Uhr – Kommentar von TutoR :
Re: Ausgerüstete Kor |
ich spiele hauptsächlich standard, teilweise (wie hier) T2..
kommt aber eher seltener vor..
|
28.08.2010 - 20:50 Uhr – Kommentar von Finlay van der Falk :
Re: Ausgerüstete Kor |
Ich würde den Rüstmeister 3-4 mal reintun, damit du ihn sicher ziehst. Hast du an dem erst mal ein paar (bilige) Ausrüstungen dran und am besten dann noch ein Versprechen des Eroberers, geht der Gegner echt schnell flöten.
Und mutige Verteidigung...für 7 Mana +2/+2 und Erstschlag bzw. für 3 +1/+1 ist echt extremst schlecht.
Sonst stimme ich auch Sebastian zu, die Karten wären echt besser im Sideboard aufgehoben, als Alternative könnten noch ein paar Ausrüstungen rein.
|
|
© Copyright Mario Haßler 2001–2024
erstellt: 14.11.2010 (Inhalt)
Rechtliche Hinweise und Datenschutz
| Abenteurer-Ausstattung (Adventuring Gear) UC Artefakt – Ausrüstung Landfall - Whenever a land you control enters, equipped creature gets +2/+2 until end of turn. Equip (: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.) Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Zuverlässige Machete (Trusty Machete) U Artefakt – Ausrüstung Equipped creature gets +2/+1. Equip Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Pionierstiefel (Trailblazer's Boots) RU Artefakt – Ausrüstung Equipped creature has nonbasic landwalk. (It can't be blocked as long as defending player controls a nonbasic land.) Equip Wert: ab ca. 0,40 EUR (ohne Gewähr) |
| Kor-Ausrüster (Kor Outfitter) C Kreatur – Kor Soldat When Kor Outfitter enters, you may attach target Equipment you control to target creature you control. 2/2 Wert: ab ca. 0,25 EUR (ohne Gewähr) |
| Kor-Duellant (Kor Duelist) U Kreatur – Kor Soldat As long as Kor Duelist is equipped, it has double strike. (It deals both first-strike and regular combat damage.) 1/1 Wert: ab ca. 0,15 EUR (ohne Gewähr) |
| Ebene (Plains) LC Standardland – Ebene (: Add .) Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Fromme Lichtwerferin (Devout Lightcaster) R Kreatur – Kor Kleriker Protection from black When Devout Lightcaster enters, exile target black permanent. 2/2 Wert: ab ca. 0,60 EUR (ohne Gewähr) |
| Rüstmeister (Armament Master) R Kreatur – Kor Soldat Other Kor creatures you control get +2/+2 for each Equipment attached to Armament Master. 2/2 Wert: ab ca. 0,30 EUR (ohne Gewähr) |
| Kor-Aeronaut (Kor Aeronaut) U Kreatur – Kor Soldat Kicker (You may pay an additional as you cast this spell.) Flying When Kor Aeronaut enters, if it was kicked, target creature gains flying until end of turn. 2/2 Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Klippenwinder (Cliff Threader) C Kreatur – Kor Späher Mountainwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls a Mountain.) 2/1 Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Kor-Kartenzeichnerin (Kor Cartographer) C Kreatur – Kor Späher When Kor Cartographer enters, you may search your library for a Plains card, put it onto the battlefield tapped, then shuffle. 2/2 Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Kor-Himmelfischer (Kor Skyfisher) C Kreatur – Kor Soldat Flying When Kor Skyfisher enters, return a permanent you control to its owner's hand. 2/3 Wert: ab ca. 0,35 EUR (ohne Gewähr) |
| Kor-Hakenkämpfer (Kor Hookmaster) C Kreatur – Kor Soldat When Kor Hookmaster enters, tap target creature an opponent controls. That creature doesn't untap during its controller's next untap step. 2/2 Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Kor-Weihepriester (Kor Sanctifiers) C Kreatur – Kor Kleriker Kicker (You may pay an additional as you cast this spell.) When Kor Sanctifiers enters, if it was kicked, destroy target artifact or enchantment. 2/3 Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Grubenfalle (Pitfall Trap) UC Spontanzauber – Falle If exactly one creature is attacking, you may pay rather than pay this spell's mana cost. Destroy target attacking creature without flying. Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Ritual der Landverbrüderung (Landbind Ritual) U Hexerei You gain 2 life for each Plains you control. Wert: ab ca. 0,15 EUR (ohne Gewähr) |
| Ansturm durch die Luft (Windborne Charge) U Hexerei Two target creatures you control each get +2/+2 and gain flying until end of turn. Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Suche nach der heiligen Reliquie (Quest for the Holy Relic) U Verzauberung Whenever you cast a creature spell, you may put a quest counter on Quest for the Holy Relic. Remove five quest counters from Quest for the Holy Relic and sacrifice it: Search your library for an Equipment card, put it onto the battlefield, attach it to a creature you control, then shuffle. Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Nimbus-Flügel (Nimbus Wings) C Verzauberung – Aura Enchant creature Enchanted creature gets +1/+2 and has flying. Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Expedition zur Sonnenquelle (Sunspring Expedition) C Verzauberung Landfall - Whenever a land enters under your control, you may put a quest counter on Sunspring Expedition. Remove three quest counters from Sunspring Expedition and sacrifice it: You gain 8 life. Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Lodernde Fackel (Blazing Torch) UC Artefakt – Ausrüstung Equipped creature can't be blocked by Vampires or Zombies. Equipped creature has ", Sacrifice Blazing Torch: Blazing Torch deals 2 damage to any target." Equip (: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.) Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Khalni-Gemme (Khalni Gem) U Artefakt When Khalni Gem enters, return two lands you control to their owner's hand. : Add two mana of any one color. Wert: ab ca. 0,25 EUR (ohne Gewähr) |
| Spinnenseidennetz (Spidersilk Net) C Artefakt – Ausrüstung Equipped creature gets +0/+2 and has reach. (It can block creatures with flying.) Equip (: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.) Wert: ab ca. 0,15 EUR (ohne Gewähr) |
| Fernglas des Erforschers (Explorer's Scope) UC Artefakt – Ausrüstung Whenever equipped creature attacks, look at the top card of your library. If it's a land card, you may put it onto the battlefield tapped. Equip (: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.) Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Ogerbeil (Ogre's Cleaver) U Artefakt – Ausrüstung Equipped creature gets +5/+0. Equip Wert: ab ca. 0,30 EUR (ohne Gewähr) |
| Lenkdrachensegler-Lehrling (Kitesail Apprentice) C Kreatur – Kor Soldat As long as Kitesail Apprentice is equipped, it gets +1/+1 and has flying. 1/1 Wert: ab ca. 0,15 EUR (ohne Gewähr) |
| Knochensäge (Bone Saw) UC Artefakt – Ausrüstung Equipped creature gets +1/+0. Equip (: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.) Wert: ab ca. 0,15 EUR (ohne Gewähr) |
| Loxodon-Kriegshammer (Loxodon Warhammer) RU Artefakt – Ausrüstung Equipped creature gets +3/+0 and has trample and lifelink. Equip Wert: ab ca. 0,30 EUR (ohne Gewähr) |
| Naturalisieren (Naturalize) C Spontanzauber Destroy target artifact or enchantment. Wert: ab ca. 0,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Wasserarmer Tafelberg (Arid Mesa) MR Land , Pay 1 life, Sacrifice Arid Mesa: Search your library for a Mountain or Plains card, put it onto the battlefield, then shuffle. Wert: ab ca. 22,00 EUR (ohne Gewähr) |
| Brackmarsch (Marsh Flats) MR Land , Pay 1 life, Sacrifice Marsh Flats: Search your library for a Plains or Swamp card, put it onto the battlefield, then shuffle. Wert: ab ca. 15,00 EUR (ohne Gewähr) |
| Den Elementen trotzen (Brave the Elements) U Spontanzauber Choose a color. White creatures you control gain protection from the chosen color until end of turn. Wert: ab ca. 1,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Ungeschoren davonkommen (Emerge Unscathed) UC Spontanzauber Target creature you control gains protection from the color of your choice until end of turn. Rebound (If you cast this spell from your hand, exile it as it resolves. At the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost.) Wert: ab ca. 0,30 EUR (ohne Gewähr) |
| Vergessenheitsring (Oblivion Ring) UC Verzauberung When Oblivion Ring enters, exile another target nonland permanent. When Oblivion Ring leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control. Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Weg ins Exil (Path to Exile) RU Spontanzauber Exile target creature. Its controller may search their library for a basic land card, put that card onto the battlefield tapped, then shuffle. Wert: ab ca. 0,75 EUR (ohne Gewähr) |
| Reise nach Nirgendwo (Journey to Nowhere) UC Verzauberung When Journey to Nowhere enters, exile target creature. When Journey to Nowhere leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control. Wert: ab ca. 0,20 EUR (ohne Gewähr) |
| Shuko (Shuko) U Artefakt – Ausrüstung Equipped creature gets +1/+0. Equip (: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.) Wert: ab ca. 2,10 EUR (ohne Gewähr) |
| Kusari-Gama (Kusari-Gama) R Artefakt – Ausrüstung Equipped creature has ": This creature gets +1/+0 until end of turn." Whenever equipped creature deals damage to a blocking creature, Kusari-Gama deals that much damage to each other creature defending player controls. Equip (: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.) Wert: ab ca. 1,60 EUR (ohne Gewähr) |
| Neko-Te (Neko-Te) R Artefakt – Ausrüstung Whenever equipped creature deals damage to a creature, tap that creature. That creature doesn't untap during its controller's untap step for as long as Neko-Te remains on the battlefield. Whenever equipped creature deals damage to a player, that player loses 1 life. Equip Wert: ab ca. 1,60 EUR (ohne Gewähr) |
|
zurück zur Startseite
|